A actividade recomendada para este tema é a 1a, “Parámetros temporais e frecuenciais”. Se non tes nada do material indicado na tarefa final, propóñoche esta outra.
Tal e como se explica en detalle en 1a, traballaremos con sinais senoidais porque son as máis básicas. Segundo o teorema de Fourier, calquera sinal complexo se pode descompoñer nunha suma de sinais senoidais puros.
Así, se por exemplo temos unha onda “dente de serra” (á esquerda no dominio do tempo), ó pasar á representacion espebral veremos un conxunto de sinais (“piquiños”) que representan ás ondas senoidais simples que a compoñen:
Na análise espectral temos voltios ou watios nas abscisas e herzios nas ordenadas.
A gráfica “Magnitudes” representa a amplitude do sinal. É o que se vería no analizador de espectro. Neste programa non está graduada, a onda sempre ocupa toda a ordenada sen importar a súa amplitude.
A gráfica “Phases” está dividida en catro cuadrantes que van dende $-\pi$ ata $\pi$. A fase non se tivo en conta no tema 1a.
Experimenta coas formas de onda: seno, coseno, triángulo... A representación “Mag/Phase view” tolera amplitudes negativas? Por que?
Que fai o botón “clip”?
Que fan os botóns “rectify” e “full rectify”?
Que lle fai o botón “Phase shift” á onda vermella?
Escolle unha das cinco ondas e pulsa o botón “High Pass Filter” repetidas veces. Explica o que sucede no dominio da frecuencia.
Pulsa o botón “Noise” para simular ruído térmico. Aumenta o “Number of Terms”.
a. Que distribución de amplitudes ten o ruído térmico no espectro?
b. O valor medio do ruído é nulo. Deduce o seu valor eficaz de forma aproximada tomando a metade da amplitude máxima (aproximación pouco fiable).
c. Agora traza unha onda seno. Calcula o seu valor eficaz e co dato anterior obtén o SNR (relación sinal a ruído).
Fai unha táboa tomando as ondas triangular, dente de serra e cadrado. Colle o armónico fundamental e os tres seguintes. Obtén para cada un deles: frecuencia, número de armónico, amplitude e fase en graos e radiáns.